Monday, January 24, 2011

MYJOM ZOO

Bagi mengelak kepupusan spesies kelawar yang semakin terancam, Zoo Negara selaku ahli Persatuan Zoo dan Akuarium Sedunia (Waza) dengan kerjasama Persatuan Animasi Malaysia (Animas) mengadakan Kempen Sambutan Tahun Kelawar 2011/2012 sebagai inisiatif mendidik masyarakat supaya tidak terus menzalimi mamalia berkenaan.
Kempen bersama ini menumpukan konservasi, kajian dan penyelidikan berkaitan 1,100 spesies kelawar dan lebih fokus kepada sumbangan kelawar daripada sudut ekologi seperti kawalan serangga dan penyebaran biji benih.

Pengarah Zoo Negara,Dr Mohamad Ngah berkata, kelawar ialah haiwan tidak berbahaya, malah kehadirannya membawa banyak manfaat pada alam sekitar.
“Ini kali pertama kempen seumpama ini diadakan dan Zoo Negara adalah satu-satunya zoo di Malaysia yang berdaftar di bawah Waza.

“Selain mendidik masyarakat supaya lebih memahami spesies kelawar, kempen ini penting bagi menggalakkan dunia tidak terus mengancam kelawar yang sentiasa menyumbangkan jasa tidak ternilai kepada persekitaran global,” katanya kepada media selepas majlis itu di sini, semalam - myjom
semalam aku menghirup udara
segar nan nyaman bersama
kekasih nye.
konsep ini mungkin diterima pakai bagi membina lapangan terbang atau shopping complex(asalnya utk tempat tinggal)
sesuai dibina di arab dan australia bukan?perlis patut bina satu yep!2

boeng

No comments:

Post a Comment